Google face istorie cu cateva cuvinte cheie

de: Alexandru Puiu
29 09. 2013

Asa-numitele „easter eggs” nu sunt concepte noi pentru Google, cel mai recent reuseste insa sa ne aduca aminte de primele zile ale gigantului.

Foarte multe site-uri, jocuri si programe vin la pachet cu easter eggs. Ouale de Pasti, daca facem o traducere ad literam, in acest context fac referire la bucati de cod, mici surprize, care pot fi apelate intr-un mod foarte specific. Google este un fan al ,,oualelor de Pasti”, introducand astfel de elemente deseori in motorul de cautare, pe YouTube sau in diverse versiuni ale sistemului de operare Android. Cel mai recent easter egg ne arata fata internetului din 1998.

Introduceti in Google cuvintele cheie ,,Google in 1998”, fara ghilimele, si veti fi intampinati de o pagina similara cu cea de mai sus. Practic, este o pagina de rezultate Google din primul an al companiei, pe vremea cand se ocupa doar cu motoare de cautare, nu cu . Termenul cautat este Google si, desi nu prea puteti sa va jucati prea mult pe respectiva pagina, din cauza faptului ca intregul continut este apelat din Arhiva Internetului, experienta este una interesanta.

Cel mai dragut este faptul ca, in partea de jos a paginii, la momentul respectiv era integrata o reclama la concurenta – pe sistemul „daca nu gasesti ceea ce cauti la noi pe site, cauta pe”: AltaVista, Excite, HotBot, Infoseek, Lycos, Deja, Yahoo!, Amazon, Open Directory si eGroups.

O alta analogie care nu trebuie trecuta cu vederea este legata de numarul de rezultate. In captura de mai sus, „Google” genereaza pe Google 234.000 de rezultate, in timp ce astazi acelasi termen inclina balanta pana la 9,57 miliarde. Este incredibil cat .